Protože vše okolo předškolního dítěte by mělo mít přirozený průběh, rozhodli jsme se na hlavních blocích v souladu s rokem v přírodě:
III Večerníček a jarní píšťalka
1. Večerníček a jarní probouzení
• Večerníček vynáší Moranu - vítá jaro
• Večerníček jaro a květiny
2. Večerníček koleduje a poznává jarní tradice
• Večerníček koleduje
• Večerníček a zvířátka na statku
• Večerníček a čarodějnice
• Večerníčku, maminky mají svátek - rodina
3. Večerníček a jeho okolí
• Večerníček a doprava
• Večerníček a planeta ZEMĚ, VESMÍR
• Večerníček slaví DEN DĚTÍ
• Večerníček zná řemesla
Hlavní bloky mají tři podtémata, která se dají libovolně měnit a doplňovat.
Pro zobrazení obsahu bloku klikněte na odkaz výše
Výchovu a vzdělávání realizujeme především prostřednictvím hry, kterou přijímáme jako důležitou a nenahraditelnou součást přirozeného a kvalitního vývoje dítěte.
Používáme takové metody práce, aby mohly být naplněny všechny znaky prožitkového učení. Učení založené na vlastní činnosti dětí a jejich prožitcích. Vzdělávání spočívá i v situačním učení, kooperativním učení, problémovém učení a partnerské komunikaci.
Vycházíme ze zásady být při tom, mít možnost vidět, slyšet, dotýkat se, prožívat
Při procesu učení se řídíme pedagogickými principy, kterými jsou nepřítomnost ohrožení, smysluplný obsah, možnost výběru, přiměřený čas, obohacené prostředí, spolupráce, okamžitá zpětná vazba, dokonalé zvládnutí.